Onze klachtenprocedure
Mocht u een klacht hebben, dan adviseren wij u hierover in gesprek te gaan met de medewerker van onze praktijk. Voor de medewerker is het belangrijk te weten dat u niet tevreden bent en de medewerker krijgt zo de gelegenheid om het probleem samen met u op te lossen.
Onze medewerkers doen hun uiterste best u naar tevredenheid te behandelen. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij stellen het op prijs als u ons daarvan op de hoogte zou willen stellen. U kunt hiervoor gebruik maken van ons klachtenformulier Hiermee kunnen wij samen met u naar een oplossing zoeken. Ons doel is iedere klacht naar ieders tevredenheid op te lossen.
Is uw klacht na bovenstaande acties niet opgelost, neem dan contact op met het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP)Het TIP is opgericht door de KNMT en is er om patiënten van onafhankelijke informatie te voorzien over de mondzorg. Naast het geven van informatie kan de TIP-medewerker met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts in gesprek kunt gaan wanneer u ontevreden bent.
Is het met de informatie van het Tandheelkundig Informatie Punt niet gelukt om zelf afspraken voor een oplossing te maken met uw tandarts? Dan kunt u een aanvraag voor klachtbemiddeling indienen bij de KNMT klachtenservice. Nadat u klachtbemiddeling heeft aangevraagd, neemt een klachtenfunctionaris contact met zowel u als uw zorgaanbieder/tandarts op.
Wanneer uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.
Let op: u kunt alleen gebruik maken van de KNMT-klachtenservice als uw zorgaanbieder/tandarts bij de KNMT-klachtenservice is aangesloten. Het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP) kan u hierover informeren.
De KNMT streeft ernaar u binnen 14 dagen nadere informatie toe te zenden over de procedure van de klachtenregeling.
Klachtenformulier
Vul hieronder uw gegevens en uw klacht in. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.